Páginas

jueves, 21 de octubre de 2010

Interaktibitatea eta zibermedioak

Ariketa honetarako 3 zibermedio aztertu ditut: Berria, ABC eta Clarín. Honen helburua zibermedio hauen interaktibitate maila neurtzea izan da, ondorio nagusi gisa esango nuke guztiek ematen diotela garrantzia irakurlearen parte hartzeari, nahiz eta Berria den horretarako berezitua den eremua duen bakarra.

Parte hartze hori bultzatzeko tresna ezberdinak aurki ditzakegu zibermedio hauetan, jarraian batzuk aipatuko ditut:

  • Badira interaktibitatea lantzeko zenbait tresna 3 zibermedioetan errepikatzen direnak: inkestak (emaitzak ikusteko aukerarekin); albisteak inprimatu, beste norbaiti bidali eta plataforma ezberdinen bidez zabaltzeko aukera (hemen bereziti aipagarria da Clarinen kasua, 295 plataforma ezberdin aipatzen baititu), feed-ak jasotzeko erregistratzeko aukera (gainera guztiek albisteak atalka sailkatzen dituzte honetarako) eta irakurlearen beharren arabera medioa bisualki aldatzeko erraztasunak (ez ordea itxuentzako baliabiderik).

  • Berrian eta ABCn albisteak bozkatu daitezke (bozkatuenak albo batean bereiztuta agertzen dira) eta komentarioak uzteko aukera eskaintzen dute. Azken honetarako ez da beharrezkoa erregistratuta egotea, baina identifikazio bat eskatzen dute. Egiten diren komentarioek moderazio filtro bat pasatzen dute (Berriaren kasuan argitaratu aurretik). Albistea bozkatu badaiteke ere, komentarioekin ezin da gauza bera egin, baina ABCren kasuan besteen aipamenak salatu daitezke. 

  • Berria eta ABCk amankomunean duten beste tresna bat blogak dira. Medioko bertako kazetari edo kolaboratzaileenak dira, erabiltzaileen blogik ez dago.

  • Berriak baditu horietaz gain beste bi tresna ere: foroa eta erabiltzaileak albiste, bideo edo argazkiak erredakziora bidaltzkeo aukera. Bigarren hau bereziki interesgarria iruditzen zait, herritarrari kazetari izateko aukera eskaintzen baitio. 

  • ABCk txata, lehiaketak eta newsletter zerbitzua ere eskaintzen ditu.

  • Dena den, badira interaktibitatea lantzeko beste zenbait tresna inon erabiltzen ez direnak: bideotxata, kontsultorioak, irakurleen artean komunitateak sortzeko aukerak, helbide elektronikoa egiteko tartea, erabiltzailearen perfilaren arabera modifikatzeko, argazkilari edo autoreen e-mailak eskaintzea...

No hay comentarios:

Publicar un comentario